Rabu, 12 Ogos 2009

KENAPA H1 N1 MENIMPA KITA...?



يقول تعالى: (ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ) [الروم: 41].

Yang bermaksud ;


Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut Dengan sebab apa Yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya Yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk Yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat).

Pada masa ini, kita dikejutkan dengan wabak selsema babi (H1 N1) yang melanda seluruh dunia umumnya dan negara kita khususnya, tahukah kita bahawa ini adalah bala dari Allah untuk kita disebabkan tangan-tangan (perbuatan) buruk manusia sendiri.

Walaupun berbagai andaian dan hasil kajian yang dibuat yang menyatakan wabak ini hasil tetasan saintis di makmal barat, sebagai konspirasi jahat Amerika dan kapitalis untuk mengaut keuntungan dan sebagai cara untuk mengurangkan penduduk bumi, kita sewajibnya percaya dan menerima, bahawa ini adalah bala yang Allah taala turunkan melalui tangan-tangan orang yang berbuat keburukan disebabkan kezaliman yang manusia lakukan.

Tujuan Allah menurunkan bala ini ialah supaya manusia kembali insaf dari melakukan kejahatan dan bertaubat kepada Allah. Amat malang bagi kita yang beriman tidak menginsafi dengan apa yang berlaku .

Bala yang menimpa merupakan ujian bagi orang-orang yang beriman, manakala bagi manusia yang sombong, angkuh serta kufur kepada Allah, setiap bala merupakan balasan bagi mereka .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan